Reklamy zabawek posiadają swój określony cel. Jak każda inna reklama mają zachęcić do kupowania określonego produktu.
Jednak promocji zabawek dla dzieci opracowuje się nieco inaczej, bo do innego rodzaju odbiorcy mają one trafić. Kreuje się je tak, by zainteresowały one dzieci. Taki jest ichniejszym kluczowy cel. nie ma tutaj znaczenia, czy reklamuje się klocki, czy zabawki melissa & doug. Celem reklamy jest przekonanie dziecka o tym, że zabawka ta jest interesująca i że właściwie każdy powinien ją posiadać. Z całą pewnością nie każda marketing trafia do dzieci. Niemniej jednak najczęściej jest tak, że jeżeli kierowana jest do danej grupy wiekowej, to ona w chwili obecnej się nimi interesuje.
Nieco przeciwnie jest z reklamami zabawek dla niemowląt, bo te raczej kieruje się do dorosłych. Takie produkcje reklamowe mają przekonać dorosłego, że dzięki danej zabawce ichniejszym małe dziecko będzie nie wyłącznie się odpowiedniopoprawnie bawiło. Spowoduje ona też, że jego rozwój będzie postępował szybciej. Takie zadanie mogą spełniać zabawki hape lub innego producenta. Tego rodzaju promocji są chwytliwe, bo w wielu przypadkach utwierdzają rodziców w przekonaniu, że nabywając taką zabawkę dla swojego dziecka, w pewnym stopniu decydują o jego lepszym rozwoju. To bardzo mocny argument i twórcy reklam doskonale zdają sobie z tego sprawę. W taki sam sposób swoich potencjalnych odbiorców traktują producenci reklam innych zabawek. Czy są to zabawki janod, czy inne misją każdej promocji jest ukazanie, jak bardzo atrakcyjna jest dana zabawka. I reklamy te działają, bo reklamowane zabawki sprzedają się w dużych ilościach.
Źródło: samochody zabawki.