Jak wybierać szkolenia

Czy organizowanie szkoleń dla pracowników ma sens i należy to robić, czy dużo lepiej zaoszczędzić sobie kosztów i fatygi? Zdania na ten temat są podzielone, bo jak pokazuje praktyka, efekty szkoleń nie zawsze są takie, jakich się spodziewano. Nie za każdym razem bowiem okazuje się, że szkolenia rozwiązywanie problemów mają takie zagadnienia, o jakie chodziło pracodawcom. Bywa tak, że taka tematyka nie jest wyczerpana.

Wiele w tej kwestii zależy też od tego, jak w udział w szkoleniu zaangażują się jego uczestnicy. Jeżeli już okaże się, że grupa pracowników, która została wytypowana do udziału w szkoleniu, nie zainteresuje się prezentowana tematyka, to nie wyniosą oni zbyt wiele z takiego kursu. Zaangażowanie i preferencje osób, które mają być szkoleń, są najważniejsze. Sama obecność na szkoleniu nie wystarczy. Trzeba skupiać się na tym, o czym jest mowa i przyswajać nowe informacje. Tylko wtedy szkolenia z komunikacji mogą przynieść oczekiwane efekty. Dlatego ważnym celem dla pracodawcy jest dobieranie na szkolenia tych osób, które naprawdę mogą na nich coś uzyskać i pragną w nich uczestniczyć nie na siłę i z racji konieczności, ale z preferencje. Dobrze jest też, kiedy organizuje się szkolenia, korzystając z oferty sprawdzonych ośrodków szkoleniowych. Wówczas można być pewnym, że szkolenia z motywacji będą na bardzo wysokim poziomie. Jeżeli już weźmie się pod uwagę szkolenia przeprowadzane przez firmy, których się nie zna, w każdej chwili ponosi si w pewnym sensie ryzyko. Nie zawsze szkolenia organizuje się na takim samym wysokim i zadowalającym poziomie.
Polecam: szkolenia z komunikacji.