Na jakiej zasadzie funkcjonuje infolinia telefoniczna?

Funkcjonowania marketingowe organizowane w ramach rozmów telefonicznych , a oprócz tego telesprzedaż sprawiły, że telefon stał się jednym z popularniejszych narzędzi stosowanych w marketingu bezpośrednim. Wraz z rozwojem telemarketingu pojawiła się taka usługa, jak infolinia.

Czym jest infolinia i w jaki sposób korzystają z niej przedsiębiorstwa?
Infolinia to bezpłatny numer telefonu, pod który klienci firmy mogą dzwonić w celu uzyskania potrzebnych im treści. Infolinia z perspektywy przedsiębiorstwa ma możliwość być perfekcyjnym uzupełnieniem dla istniejącej już sieci dystrybucji, właściwie sprawdza się także w aktualnej obsłudze klientów, którzy mogą tu znaleźć fachową pomoc i korzystać z rady pracownika firmy.
Infolinia może być zakładana z różnych powodów, ma możliwość też służyć różnym celom. W bardzo wielu przypadkach pełni ona rolę informacyjną, zaś zatrudnione w tym dziale osoby mają udzielać swym rozmówcą niezbędnych im informacji na zagadnienie produktu lub usługi oraz sposobu ich zakupu. Infolinia sprzyja także w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Te przedsiębiorstwa, które korzystają z takiego narzędzia, są odbierane jako przedsiębiorstwa troszczące się o swych kontrahentów. A to bardzo bardzo ważna sprawa. Infolinia daje możliwość kontrahentom firmy na składanie zamówień , a oprócz tego zgłaszanie reklamacji. Dzięki niej przedsiębiorstwo może skutecznie rozwijać swoją podstawę danych, pozyskując dane potencjalnych klientów, bądź również rozszerzając swą wiedzę na zagadnienie tych, którzy już są jego klientami. Jak pokazuje praktykę, należycie prowadzona infolinia właściwie sprawdza się jako uzupełnienie innych działań marketingowych prowadzonych w ramach konkretnych kampanii reklamowych.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się