Reklama prasowa obecna jest zarówno w codziennych gazetach, jak i w profesjonalnych czasopismach. Ażeby była ona skuteczna, niezbędna jest wiedza na temat tzw. środowiska prasowego. Znajomość rynku i jego odbiorców to podstawa, dzięki której można poprawnie wybrać rodzaj prasy dla danej promocji i dotrzeć z nią do grupy najbardziej zainteresowanych osób.

Na rynku prasowym podstawowe znaczenie posiada częstotliwość ukazywania się dokładnie określonej pozycji. Dzienniki, czyli miesięczniki codzienne oraz periodyki (tygodniki, miesięczniki czy kwartalniki) wyróżniają się między sobą zarówno formą wydania, jak i grupą czytelników.
Reklama prasowa chętnie korzysta z popularnych gazet, zarówno tych ogólnokrajowych, jak i regionalnych. Ichniejszym dobrą właściwością jest szeroki zasięg oraz dodatkowo szerokie grono czytelników. Minusem reklamy zamieszczanej w takiej gazecie jest jednakże dość niska jakość druku, krótkie życie egzemplarza , a oprócz tego relatywnie duża liczba reklam ukazujących się w jednym numerze.
Inną specyfikę mają już gazety, które docierają do ściślej określonych grup społeczeństwa. Ich kluczową pozytywną właściwością jako miejsca na reklamę jest wysoka skuteczność komunikacji, wspaniała jakość druku oraz dodatkowo długie życie egzemplarza. Innym plusem zastosowania reklamy zamieszczanej w czasopiśmie jest sposobność dotarcia z przekazem do wyspecjalizowanej grupy odbiorców. Koszty przygotowania materiału do publikacji oraz dodatkowo samo umieszczenie reklamy są tu już znacznie wyższe niż w przypadku popularnych dzienników.

FacebookTwitterGoogle+Podziel się