Filtry DPF

Ostatnio głośno było o procedurze masowego wycinania filtrów DPF z aut zarówno osobowych, jak i ciężarowych. Takie filtry służą nie tylko i wyłącznie temu, by samochód działał całkiem dobrze, ale także temu, by do atmosfery nie dostawało się tak dużo produktów spalania paliwa. Na nieszczęście część ludzi chcących zaoszczędzić na regeneracji albo wymianie filtra, zdecydowało się go całkowicie wyciąć.

Zmiany prawne ukróciły ten proceder i aktualnie takie działanie jest niezgodne z prawem. W pojeździe, w którym wycięto filtr DPF poziom emitowanych spalin jest tak duży, że serio zagraża środowisku. Stąd też takie pojazdy nie przejdą badania technicznego. O ile w trakcie badania diagnosta stwierdzi wycięcie filtra, musi wystawić negatywną decyzję. Wtedy także samochód nie przejdzie badania, a właściciel będzie musiał go doposażyć w filtr DPF. Dopiero po takim doposażeniu samochód pozytywnie przejdzie przegląd i będzie się mógł poruszać po drogach. Demontaż FAP i DPF są po prostu nieopłacalne, prócz tego mogą sprawić, że będziemy mieć poważne kłopoty z samochodem. Wielu właścicieli pojazdów chce poczynić oszczędności na filtrze, a okazuje się, że swoim złym postępowaniem generuje sobie tylko niepotrzebne wydatki. Filtry DPF są potrzebne. Nie można zapominać, że chronią one nasze środowisko i zwiększają trwałość silników w samochodach. Niepoprawne użytkowanie filtra lub demontaż filtrów dpf są w tym momencie surowo karane. Pomimo iż filtry takie generują dodatkowe koszty, ich wycięcie może się skończyć jeszcze wyższymi kosztami – nie tylko obowiązkiem zakupu nowego filtra.

Źródło informacji: regeneracja dpf.