Usługi logistyczne dla sklepów www

Popularność zakupów w sieci rośnie z roku na rok. Przybywa użytkowników, którzy regularnie robią zakupy nie tylko i wyłącznie w sklepach odzieżowych czy kosmetycznych, ale dużym zainteresowaniem cieszą się również sklepy oferujące na przykład artykuły spożywcze. Taki stan rzeczy przekłada się na wzrost popularności usług takich jak fulfillment center.

Centra fulfillment – co trzeba mieć świadomość tego?
Są to centra, które wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, a więc sklepów e-commerce, przejmują część albo ogół obsługi zamówień klientów w danym sklepie online. Usługa ma charakter kompleksowy, a zatem może obejmować wszystkie etapy powiązane z zamówieniem klienta, począwszy od odbioru towaru od dostawcy, poprzez jego magazynowanie, konfekcjonowanie, a na końcu wysłanie do klienta docelowego. Jak się więc okazuje, Fulfillment Polska to usługi obejmujące właściwie każdy odcinek obsługi zamówienia klienta. Warto wspomnieć jednak o tym, że operatorzy zewnętrzni zajmujący się częścią logistyczną obsługi zamówienia mogą realizować takie usługi w sposób kompleksowy, albo wyłącznie wybrane przez nas elementy, które obejmują na przykład wyłącznie magazynowanie. Wybór modelu współpracy powinien być uzależniony od kilku czynników, przede wszystkim od posiadanego przez nas zaplecza. Jeżeli już nie mamy ani magazynu ani również pracowników przeszkolonych w pakowaniu towaru, to ze stuprocentową pewnością warto całość usługi oddać w ręce fachowców, którzy zadbają o właściwie każdy aspekt, a więc między innymi o to, aby do konfekcjonowanych towarów załączone były materiały promocyjne.

Zobacz: logistyka e-commerce.