Za co odpowiada integracja sensoryczna

Integracja sensoryczna lodz to zdolność organizmu do prawidłowego interpretowania bodźców, które docierają do niego z otoczenia. Rozwija się już u małych dzieci i pozwala im nauczyć się, jak zbudowany jest otaczający świat, zrozumieć go oraz z interpretować. Kłopoty z integracją sensoryczną zauważalne są już u malutkich dzieci, niemniej jednak na prawdę bardzo często czasem dopiero w przedszkolu lub żłobku nauczyciel zwróci uwagę na to, że dziecko potrzebuje pomocy specjalisty.

Czasami to, co rodzice odbierali jako upór dziecka, nie jest wcale jego złośliwością a świadczy o pewnym zaburzeniu w sferze SI. Generalnie, gdy występują zaburzenia SI, można zaobserwować u dziecka takie objawy, jak: kłopoty z jedzeniem, przyjmowaniem pokarmów (zaburzenie żucia, niechęć do jedzenia pokarmów twardych, brak umiejętności picia przeciwnie niż przez słomkę mimo gotowości wiekowej), zwiększona wrażliwość na dotyk, zwłaszcza z uwzględnieniem zmian temperatury, przykładowo. skrajnie negatywna reakcja na dotyk zimną dłonią, słaba koordynacja ruchowa (dziecko na prawdę często przewraca się, może się wydawać, że ma mniejszą sprawność motoryczną, unika aktywności fizycznej, bo mu ona nie wychodzi).. U dzieci w wieku szkolnym dochodzą do tego inne objawy powiązane z umiejętnościami, które dziecko nabywa od pierwszej klasy, a dosłownie zerówki. Tu pojawić się mogą takie zaburzenia, jak dysgrafia, dyskalkulia, dysleksja, kłopoty społeczne, w szczególności z akceptacją standardów obowiązujących w dziale, utrudnione kontakty z rówieśnikami, brak relacji z innymi dziećmi.

Źródło: integracja sensoryczna lodz.