Jak działa wspomaganie elektryczne

Elektryczne wspomaganie kia uznawane jest za rozwiązanie lepsze niż wspomaganie hydrauliczne. Wynika to w ogromnej mierze z tego, że wspomaganie elektryczne, w odróżnieniu od hydraulicznego jest bezobsługowe i właściwie bezkosztowe. Na dzisiaj znakomita większość producentów pojazdów rezygnuje ze wspomagania hydraulicznego na rzecz elektrohydraulicznego lub elektromechanicznego, które potocznie nazywane jest wspomaganiem elektrycznym.

W sytuacji wspomagania elektrycznego lżejszy ruch kierownicy uzyskuje się za pomocą silnika elektrycznego a nie pompy. Układ elektryczny jest prostszy w budowie i tańszy, bo zużycie paliwa przy takim układzie wspomagania jest znacznie niższy. Nie są to może za ogromne wartości, niemniej jednak na poziomie od 0,5 do 1 l. Dla przeciętnego użytkownika nie będzie to wiele, ale właściwie każdy producent samochodu preferuje zyskać jak najniższą wartość spalania swojego modelu samochodu, więc użycie mechanizmu wspomagania w postaci silnika elektrycznego jest dla niego bardziej opłacalne. Wspomaganie elektryczne nie powinno się do awaryjnych podzespołów w samochodzie. Silnik pracuje wyłącznie wtedy, gdy kierowca de fakto tworzy ruch kierownicą. Sam układ jest cichy i dobrze współgra z zamontowanymi w samochodzie systemami bezpieczeństwa typu ESP i ABS. Pobór prądy przez wspomaganie jest minimalny, ale w przypadku awarii akumulatora wspomaganie jest jednym z owych podzespołów, który się wyłącza. Na takiej samej zasadzie, jak nie można wtedy zainstalować radia, czy światła wewnątrz samochodu.

Warto sprawdzić: wspomaganie kia.